2009-10-06

Inför vintern



Plötsligt blev det svinkallt ute, och vantar måste fram kvickt. Den här gången blev det turkosa med konstiga stjärnor på. I alpaca som vanligt, eftersom det faktiskt håller sonens fingrar varma, oavsett väder. Och nöjd verkade han bli när han fick dem. Bara en sån sak.



Mönstret är eget. Till nästa par ska jag göra några ändringar i mönstret. De sitter bra de här också men kan man förbättra så ska man väl?

För övrigt forsätter jag att fundera på Utmaningen med stort U. Måste nog börja sticka provlappar snart... och rita mönster till oket... och bestämma hur modellen ska se ut kanske?

7 kommentarer:

MADE BY K sa...

Läckra vantar!!

PetraO sa...

Vilka fina vantar - lyser upp i höstmörkret!

Blenda sa...

Hej, vantarna är jättefina! Skulle kunna tänka mig ett par själv! Jag har aldrig stickat i alpacka, jag har fått för mig att det är luddigt och hårar av sig? Har jag fått för mig fel, måntro? :-) Hälsningar Blenda

Kaffemoster sa...

Känner igen det där med kylan. Fast för egen del är det ulltröja till karin att ha under jackan som är prioritet. Vantar fixade jag faktiskt tidigare i höst, jag provade att sticka i alpacka, dubbelt garn och sen tova i maskin. Det är nog vintervantar det, tror jag allt :D.

Sunna sa...

De blev ju kanonfina, och alpacka är ju underbart till små händer

Helena sa...

De vantarna passar H som handen i handsken! Fint till en fin kille! Kram

SF sa...

Vilka fina vantar! Kanske är en idé att ta efter här hemma också.