2009-06-05

Mer virkat

Tusen tack för snälla kommentarer om mina grytlappar! Det känns fortfarande som att jag inte kan virka, men roligt är det och fortsätter jag så kanske jag snart kan!

Såhär blev grytlapparna. Nu är de lite använda, men är inte smutsiga än. Garnet är alltså Drops Paris och Clover-virknål nr 4. Mönster finns HÄR.



När grytlapparna var klara fick jag veta att lilla systerdottern önskade sig en rosa hatt. Vad passade väl bättre än att virka en?




Garnet hade jag redan, eftersom jag stickat en liten vit-rosa-randig kofta (som jag glömt att fota) till samma lilla systerdotter. Och båda kommer och hälsar på mig i helgen! Jag började virka med en "vanlig" virknål, men när fingrarna började domna av den så gick jag raskt och köpte mig en Clovernål istället. Vilken skillnad!

Alltså. Garn: Drops Safran. Clover virknål 3 mm. Mönster från BabyDrops nr 14: HÄR.

Sist men inte minst, garn shoppat sista dagen på Drops stora rea. Karisma och Eskimo i petrol/turkos-någonting. Älskar färgen. Det ska bli mössa, vantar och halsduk (och förmodligen räcker det till något mer) till maken. Härligt att varva alla koftor och tröjor med ulliga småprojekt!



Men, men. Nu måste jag rusa till posten, för jag har fått ett stickrelaterat paket!

Trevlig helg och nationaldag!

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Du verkar ju vara en hejjare på att virka!

Efwa - Medea sa...

Vilken söt mössa! Visst är Clovernålarna som en dröm att virka med.

Cina sa...

så jättefina virkade saker...