2009-06-09

Slut på formsvackan

Nu känner jag äntligen att jag (inspirationen) är tillbaka igen. Men håhå jaja. Hur ska man hinna göra allt? Buttercup, Tant Koftas kofta m m... Tips någon?

Till att börja med vill jag bli klar med min vita Silke-Tweed kofta så att jag kan ha den på lördag. Möjligheterna ser goda ut. Rättare sagt, jag SKA bli klar. Räknar kallt med att börja på första ärmen ikväll.



Tack för de snälla kommentarerna om min randiga bebiskofta! Jag blir så glad, men är dålig på att svara... Nu är nästa randiga kofta påbörjad, den här gången åt sonen och den blir i en helt annan färgställning. Jag tycker att den är hemskt långsam att sticka, men samtidigt är det ju skönt med en stickning som inte kräver någon direkt tankeverksamhet.



Så tänkte jag visa en tröja jag stickade åt sonen i höstas. En raglan i restgarn (Drops Alpaca) som skulle värma under snöiga lekar. Ja, så var tanken, men istället blev tröjan innerligt avskydd och knappt använd alls (Töja vass!). Så kan det gå, men jag tycker att den är ganska fin i alla fall.

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag är oxå sugen på tank koftas KAL - men jag har ju fullt upp med min sjal just nu och det känns som att om jag lägger den åt sidan så kommer jag inte att komma igång med den igen.

Skönt att det är slut på formsvackan =)

Mia stickar sa...

Tröjan ser jättefin ut! Synd att han upplevde den vass!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Babykoftorna är så fina och din silketweed kofta blir så vacker.
Hej fr. Koftan

Janette Millbom sa...

den gulvita kommer bli jättefin!