2009-02-05

Hjärtesockor

I morse blev jag klar med den sista lilla tåsnutten på andra februarisockan. Det känns riktigt skönt! Inte för att det var något fel på mönstret, absolut inte, tyckte att det var väldigt välskrivet och trevligt. Däremot tycker jag inte riktigt att jag fick till det riktigt. Framför allt den första hälen blev ful eftersom jag inte visste hur hårt jag behövde dra åt för att slippa hål. Jag kommer nog inte att sticka hjärtana fler gånger, men hälen tänker jag verkligen träna på.




Garnet jag använde var Qualitas Sock och till det hade jag strumpstickor nr 2,5. Det kommer helt klart att bli mer Qualitas för mig. Priset är helt rätt för mig och det finns i många fina färger.

Några sockar i det här garnet kommer det nog också att bli framöver:



Tog en sväng till Lidl imorse och hade turen att få tag i sista paketet med sockgarn. Jag föredrar egentligen enfärgade garner, men omväxling förnöjer och priset var nästan lika bra som på Qualitas. Och faktiskt, tycker jag att färgen är fin.

Sist men inte minst ska jag presentera min kära kära julklappsmugg från min syster, bror och svägerska. Jag förstår inte varför de tycker att den passade mig, några förslag?

2 kommentarer:

Agneta sa...

dina sockor blev snygga. Jag gillar inte mina, men det är för att jag inte gillar mönstringen på garnet. Orkar bara inte repa upp de får duga. förresten vill du ha mer Lidl garn? Jag har en förpackning på fyra nystan av det orangeröda.

Hade tänkt komma till Nystvindan igår men kom inte hem förrän halvåtta och då var jag tom i hjärnan

Marie sa...

Snygga sockor! Stickar också ett par.