2009-05-05

Diagonal Lace Socks

Ja, det är ett bra tag sedan de blev klara nu så det är hög tid att de får visa upp sig ordentligt.




Garnet: Qualitas Sock (som vanligt...). Stickor: Symphonie Wood strumpstickor nr 2,25 och mönstret (pdf) stickades i storlek L. Nästa gång skulle jag välja stickor nr 2,5 istället och till storlek M. De här blev förvisso väldigt täta och fina, men en liten smula stora.

Ja, sedan sist? Som sagt har jag haft det jobbigt och har så än. Dunderförkylningen av all times (nu igen!) är bättre, men resten (av skiten) är kvar. Efter den här veckan är väl det värsta över.

Fast lite garnshopping har jag ändå orkat med! Nämligen en hel kasse full med Drops Merino Extra Fine som ska förvandlas till tröjor åt karlarna här hemma. En stor grå och en liten röd. Men först ska ett par pytteplagg åt systerdottern bli klara och sedan ett par koftor åt mig... ja, här finns att göra!

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fina de blev!

Karin sa...

tack för igår! Jag såg ju att du hade de på dig och tänkte åh vad fina de är men sa väl det aldrig. så nu säger jag de igen, åhhhh vad fina de är. Mina är bara en enda tå än så länge...