2009-09-24

Pomatomusvärmare



Även svärmors andra present blev klar i tid! Pulsvärmare med pomatomusmönster hade jag bestämt sedan länge att hon skulle få, men jag fastnade ju med Ishbel som även hon fick flytta till samma födelsedagsbarn. För mig blev de här pulsvärmarna allt för trånga (stickade på 2,24 mm strumpstickor), men på svärmor sitter de förhoppningsvis bättre.



Det tog mig lite tid att komma in i mönstret. Antagligen för att jag inte läste ordentligt utan chansade vilt (så korkat, varför gör jag så gång efter annan?)

2,5 rapporter långa blev de förresten. Nu efteråt känner jag att det hade räckt gott med 2 rapporter och när jag stickar nästa par blir det absolut så. Avmaskade gjorde jag med Elizabeth Zimmermanns sydda avmaskning (längst ner på den länkade sidan), för att få dem så lika som möjligt i båda ändarna.

Sammantaget är jag nöjd med dem, och framför allt var det roligt att äntligen få tillfälle att bekanta sig med det speciella mönstret!

6 kommentarer:

MADE BY K sa...

Härliga handledsvärmare...visst är mönstret lite knepigt innan man får riktigt grepp om det!!

Karin sa...

jag som har provat dem och är en riktig pulsvärmsälskare (har dina svarta på mig nu och alldeles nystickad Annas axelvärmare som är underbar) tyckte inte de var för långa, hellre det än för korta för det är inte skönt. kram på dig

Garntrollet sa...

Verkligen supersnygga! Även bilderna (jag vetatt rött garn inte är det lättaste att fotografera).

Tack för din kommentar i den sorgliga soppan. Jag tar åt mig av sådana inlägg. Jag blir frustrerad, ledsen, arg etc. Mest för att det finns människor som orkar hålla på och skriva elakheter.

Kram.

Anonym sa...

Så snyggt. Har sett att pomatomusmönstret är populärt men har inte prövat det själv än. Men nu blir jag sugen på att göra ett par också.

Anonym sa...

Ny här
Så fina saker
Mikan

BiZen sa...

Du har fått en utmärkelse av mig.//BiZen