2009-07-24

Uppifrånonerkoftan



Nu är den blockad och klar! Och garnet räckte på millimetern, hurra!

Helt nöjd är jag inte. Jo, med Tant Kofta och hennes fantastiska insats och vägledning är jag oerhört nöjd. Men inte riktigt med min egen insats. Man skulle kunna säga att den här har pingvinärmar... men det är ju bara att göra annorlunda nästa gång! Till hemmamys fungerar den i alla fall utmärkt, och det behövs ju det med.



I avslutartagen som jag är, så har jag inte påbörjat något nytt (ÄN). Istället har jag med en fart som förvånar mig själv (med tanke på hur trist stickning det är) tagit tag i en kofta jag började med i april. Mönstret kommer från Drops och i stort sett är det bara slätstickning och slätstickning och lite rätstickning. Dötråkigt. Men nu ska den bli klar så att jag slipper fundera mer över det.



Trevlig helg!

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Väldigt fin blev den i alla fall din uppochnerkofta!

Garntrollet sa...

Åh, den är jättefin! Jag ser inte några pingvinärmar... men det är ju så olika man upplever kläder.

ANNEPÅLANDET sa...

Syns koftan ble fin jeg!!

Agneta sa...

jag tycker också din kofta blev fin. Har inte kommit så långt på min än.

PetraO sa...

Jag håller med - väldans fin blev den!

Sunna sa...

Jag tycker koftan blev kanonfin