2009-08-19

February Lady Sweater



Ja, ni ser ju själva. Klar, klar, klar! Underbart!

Egentligen borde det vara den ljusblå koftan som visas upp i detta inlägg, för den blev nämligen(!) klar först. Men nu blev det som ni ser icke så, utan min röding (fast fortfarande körsbärsröd, vilket inte precis syns på bilden...) till februaritröja.

Garnet jag stickat med är alltså dubbel Kampes tvåtrådiga. Inköpt på just Kampes. Stickor 5 (Harmonie Wood) och mönstret följdes till punkt och pricka. Nästa gång (ja, det blir fler) kommer jag dock inte att lägga upp de extra maskorna under ärmarna, för de behövs sannerligen inte. Annars är jag mycket nöjd. Hade egentligen tänkt mig längre ärmar, men garnet räckte inte till det. En blockning vore också på sin plats, både för finjustering av formen och för att få garnet en smula mjukare. Ja, ja. Det hinns väl med någon gång det också!

På återseende imorgon, då tillbaka med ljusblå koftan!

5 kommentarer:

Agneta sa...

Vad fin den blev

Tina sa...

Så fin din FLS blev!! Bra passform, du kan se min FLS på min blogg och den sitter inte alls lika snyggt som din kan jag säga..

Mia stickar sa...

Den blev jättefin!

Sunna sa...

Åhh vad snygg den blev, vet du om mönstret finns på svenska

Marie sa...

Snygg och snygg passform. Vilken storlek undrar jag som precis har börjat på min.