2009-08-31

Child's Placket-Neck Pullover

Det börjar verka bloggbombning detta. Jag hoppas att ni inte misstycker! Näst ut är alltså Child's Placket-Neck Pullover. Ett mönster från boken Last-Minute Knitted Gifts, och som också finns att hämta som gratis pdf här.



Jag gillar mönstret. Det är enkelt, lätt och bra på nästan alla sätt. Det enda som jag blev irriterad på var faktiskt att den var väldigt, väldigt kort i både ärmar och kropp. Och då stickade jag efter storleken 2-4 år till min 2,5-åring. Nu är den istället ganska lång, men hellre det än att lägga timvis på en tröja som är för kort redan från början.



Kragen gillar jag skarpt. Den är snygg, och samtidigt superpraktisk i höst/vinter, då man kan knäppa den hela vägen upp när det behövs extra värme. Det allra bästa med tröjan är ändå att sonen klappar och gosar med den och säger att den är sköön. Det är alltså samma unge som gnäller och påstår att både bambu- och bomullskoftor sticks.

Jo, sonen ställde upp och modellade lite. Dock är han inte den lättaste modellen att fota...




Till sist en bonus. Min favoritlåt för tillfället.

4 kommentarer:

Garntrollet sa...

Jättefin tröja och supersnygg färg. Kragen var verkligen fin. Och en stilig modell också :-)

Mia stickar sa...

Fin tröja och mycket söt son!

Josefin sa...

Fina tröjan på fina H..sötnöt han e

r e b e c k a sa...

så jättefin och enkel men ändå speciell tröja!