2010-02-07

Grönt är grejen



Äntligen har jag min egen Damson! Med tanke på att jag inte har stickat tre av något annat mönster så kan man ju snabbt räkna ut att jag gillar det väldigt mycket. Fast nu får det nog vara bra för ett tag. Garnet, Angorett från Lienes design är underbart mjukt och härligt att sticka med och väldigt prisvärt. Men det luddar. Och killas i näsan. Och är väldigt skört. Fast det är småsaker i sammanhanget!

Nu när våren nalkas (ja, det ljusnar ju åtminstone) så kan det inte bli fel med grönt. Min sjalsamling har nämligen tunnats ut betänkligt under hösten och vintern (pga bemärkelsedagar och högtider) och de få som finns kvar går i blå toner. Aj, aj, det går ju inte! En till grön sjal är alltså ett måste! (Sedan måste jag nog sticka minst en röd, en gul, en vit...)



Kan någon se vad det är för mönster?

5 kommentarer:

Sunna sa...

Grönt är ju skönt, underbara

Nobiantary sa...

Grönt är grymt =)

Anonym sa...

Grönt är helt klart en vårfärg! :)
Nix, jag klurar inte ut mönstret, men det ser jättefint ut!

Annelie sa...

Grönt är underbart! Speciellt nu när längtan till våren är så stark. Kan det bli en "Flower Basket"? Eller "Swallowtail"...? Kvittar vilket, fint blir det.

Anonym sa...

du är så snabb! Vill se Damson på imorgon! Kram Karin