2009-03-23

Laminarian och sländan

Idag blev Laminarian äntligen klar! Tur det, för stickandet började bli lite maniskt... Vattnet här var avstängt halva dagen (på grund av läckage tydligen och ingen hade haft lust att informera oss om det. Morr.), men jag kunde inte vänta utan blockade ändå sjalen. Och ja, det räcker med 2 dl vatten för att få en sjal genomblöt. Torktiden blev rekordkort och jag hann till och med få lite dagsljus till hjälp vid fotograferingen.




Jag använde nästan en hel härva Kampes entrådiga ullgarn, det blev 5 gram kvar. Som vanligt stickade jag med Symphonie Wood, i det här fallet med 4 mm. Jag utgick från mönstret för shoulderetten, men lade till två rapporter av blommönstret. Jag var lite nervös att garnet inte skulle räcka till men turen var visst med mig och sjalen blev precis lagom stor!

I helgen var också mina föräldrar och lillasyster här och hälsade på/barnvaktade. Med sig hade de fina presenter (apropå min födelsedag för ett par veckor sedan), i form av en stor påse med garn, presentkort, muminmugg och inte minst en slända som min pappa gjort åt mig.



Sländan är i syrén ene (den luktar gott) och är svarvad i ett stycke. Jag tycker att den är så fin! Nu måste jag bara skaffa lite ull så att jag kan spinna med den!

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så snabb du är på att sticka och så vacker den blev!

Anonym sa...

Sländan är inte i Syrén! Den är i ene. Mvh Pappa

fale artut sa...

Jag känner doften ända hit! Vilken härlig present!