2009-03-19

Lite vitt ludd

Kanske blir det en Laminaria?




Eftersom jag bara hade en härva entrådigt vitt ullgarn (Kampes) började jag följa instruktionerna för en shoulderette. När det så var dags att börja med kantdiagrammet tyckte jag att den verkade bli förfärligt liten. Efter att ha begrundat min tillgång på garn och läst lite här lade jag till ytterligare ett par blomdiagram. Snart är jag klar med diagrammet som nog blir det sista. Sjalen verkar ändå bli pytteliten, men det ska ju stickas en ordentlig kant och så töjer den sig väl en hel del (hoppas jag) när man blockar den.

Jag är hur som helst nöjd med att jag lyckats sticka den symmetrisk, trots att jag glömde det till en början och fick repa upp en del. Och så ser jag fram emot att mamma, pappa och syster (med jättestor bebismage!) kommer imorgon och har med sig garn till min Garter Yoke Cardigan! (Ravelry)

1 kommentar:

Annas garndrömmar sa...

Din Laminaria ser finfin ut. Och ja, den töjer faktiskt mycket vid blockning, särskilt blommönstret öppnar upp sig ordentligt, så det blir säkert bra!