2009-03-12

Mot Garter Yoke Cardigan!

Sådana här trevliga saker har ramlat ner på hallmattan de senaste dagarna:



Naturligtvis menar jag då tidningen Knit 1 och settet med Symphonie Wood strumpstickor och inte den gula barnvanten som jag påbörjade för några veckor sedan.

Tidningen kom från kära vännen K som sannerligen lyckades överraska med sin present. Tusen tack, jag blev så glad! Här ska stickas Garter Yoke Cardigan! Ska bara skaffa lämpligt garn först... (Någon som har förslag förresten? Vilka garn passar egentligen, utan att behöva ändra i mönstret?)

Strumpstickorna var en födelsedagspresent från maken. Kanske är dags att även han får ett par strumpor?

Apropå strumpor så har jag hunnit till strax förbi hälen på turkosa marssockorna. Fast jag är långt ifrån nöjd. Mönstret gillar jag - med undantag från hälen - men det blir så smått! Även om jag ger bort dem till någon med mindre fötter är jag osäker på om det går att få ner ens en liten fot. Det får helt enkelt bli upprepning. Frågan är om jag ska nöja mig med att gå upp i storlek på stickorna till 2,75 istället för 2,5? Eller ska jag lägga till någon avigmaska per rapport också, precis som Mia?

Inga kommentarer: