2009-03-06

Jag vill också sticka Garter Yoke Cardigan!

Men går det fortfarande att få tag i rätt nummer av tidningen? Knappast i den här stan... För inte går det att få tag i mönstret någon annanstans? Den är ju så snygg!

Koftan är fortfarande inte klar. Galet. Anledningen är förvisso att jag slängde in ett snabbprojekt mitt i allt ärmstickande. En disktrasa blev det, stickad av många trådar tunt, tunt lingarn i natur och grönt. Jag valde att sticka den i mosstickning, som ju äger enligt personer med omvittnat god smak. Dessutom gav det bra "riv" i trasan, en bra egenskap med en tvååring i familjen...

2 kommentarer:

anna m sa...

Grattis på födelsedagen sötnos!

Anonym sa...

Kolla vid http://www.press-stop.se/kiosken/, den fanns nyss. Garter Yoke är kanon!
Jag har stickat en i 1 tråd Kinna textil Jasemine o 1 tråd Indecitas Alpacka, den blev jättefin, nu ska bara knappar på!