2009-01-29

Grönt är skönt

I går kväll blev jag äntligen klar med halsduk stickad på längden åt oerhört skeptisk make Faktum är att jag tror att han kommer att använda den! Tur för honom! "Jag litar på min fru..." sa han, ungefär som att det skulle vara några tveksamheter. Fnys.

Dock fick jag inte maken att ställa upp som modell, varför söta modellen på bilden är av en något mindre storlek. Lika är de förvisso på andra sätt.



Både mössan (som blev klar någon gång i december tror jag) och halsduken är stickade i dubbel Drops Alpaca. Den gröna färgen valde maken själv, så den fick följa med i halsduken. De andra färgerna är helt enkelt restgarner som råkade passa. Jag har inte följt något mönster utan har randat oregelbundet som jag har känt för. Stickorna var Symphonie Wood nr 5.



Faktum är att ytterligare ett projekt har blivit klart i dagarna. Det har jag dock visat här ett par gånger för mycket, så nu får det dröja tills mottagaren har fått det... men nu, nu ska jag sticka barnvantar och februarisockor!

2 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vad fin halsduken blev.Snygg grön färg!
Hej fr. Koftan

Mia stickar sa...

Fin halsduk och FIN modell!