2009-01-02

Mycket på gång

Om 17 dagar är det meningen att jag ska ta examen. Textdesigner (eller möjligen Informationsdesigner) kommer jag att kunna kalla mig. Att hitta arbete blir nog däremot inte det lättaste, efter vad det verkar. Tajmingen är verkligen urusel.

Men förutom den där lilla detaljen att kunna försörja sig, så är egentligen frågan hur jag skulle hinna med att jobba? Jag har precis gått med i Stickameras sockklubb. Har två par strumpor, en hemlis, en tröja och två sjalar på gång och dessutom ska jag strax sätta igång med ett par fingervantar, en slipover, ytterligare ett par strumpor och ett par pulsvärmare. Förutom alla andra små ulliga nystan som ligger och pockar på min uppmärksamhet. Glömde jag att nämna att jag håller på att lära mig själv tvåändsstickning? Och har en son på snart två år, bakar bröd, lagar mat från grunden och ska vara god hustru på samma gång...

Å andra sidan, att jobba skulle väl vara rena semestern.

3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Ja, du summerade det ganska bra tycker jag :-D en sticknerds liv och leverne. Lycka till med jobbsökandet ändå, det är ju både skönt och jobbigt att komma hemifrån...

/J

Mia stickar sa...

Ja, om man hade mera tid! Har också gått med i sockklubben och ägnat ett antal timmar åt att få nån början på första sockorna, min engelska är usel och jag har aldrig stickat sockar nerifrån! Hoppas du får lite tid över även för stickningen när du börjar jobba!

Anonym sa...

Låter som att du har fullt upp. ;-)
Har du tid att träffas nån gång? Vi är friska som omväxling.