2009-08-30

Babymössa och ljuvlighet

Blev klar med en tröja till sonen samma dag som Aeolian (den bloggas så snart den torkat, vilket borde bli imorgon. Maken till tröja att torka långsamt...). Hur som helst, av det lilla som blev kvar av garnet stickade jag en liten bebismössa.



Bollen i toppen lade jag till på eget bevåg. Så slapp jag få minsta lilla snutt kvar av garnet. Missförstå mig inte, garnet (Drops Merino Extra Fine) är helt underbart, men gömmorna börjar ju bli ganska fulla... Det finns ingen ägare till den här mössan, men någon gång kommer den nog till användning! Mönstret är buslätt och finns här.

Jag har också börjat med ett nytt projekt.



En Annas axelvärmare, stickad i Teetee Elegant och Drops Kid-Silk, med inspiration från Novisen handarbetar som gjort en sommarvariant.

Tro mig när jag säger att den är helt fantastisk att sticka. Mönstret är ju som det är. Underbart. Och garnet... Jag misstänker att det inte kommer att dröja länge innan den här axelvärmaren är klar!

5 kommentarer:

PetraO sa...

Vilken superfin mössa!

Maria sa...

Jag är så sugen på att sticka en till! Varje maska är ju en njutning.
Så underbart gosigt mjukt!! =)
Gillar färgen på din! Ursnygg.

Helena P sa...

Vad duktig du är!!!!!!!!!!!!!!

BiZen sa...

Sjalen ser så vacker ut men var har du hittat mönstret? Skulle vilja sticka en sån i mitt fina, gröna vinstgarn. //BiZen

Eva sa...

så ljuvligt vacker !