2009-03-11

Baroness Beret

Det är spännande att blocka, man vet ju inte säkert hur resultatet kommer att bli och om man kommer att bli nöjd. Så fort jag kommit ur sängen i morse gick jag alltså och provade baskern. Den här gången blev det faktiskt ett: "TJOHOO!", för den blev verkligen precis som jag hoppades.




Garn: Hjertegarns Lima. Stickor: Symphonie Wood nr 4 och 4,5. Mönster: Baroness Beret (pdf). En extra mönsterrapport var, som många andra konstaterat, perfekt för att få en lagom pösig basker. Spännande var också att få lära sig en annan uppläggning än den vanliga, nämligen tubular cast on. (Ysoldas video är lysande!)

Jag skulle inte vilja ändra någonting alls med baskern utan ser fram emot att sticka fler!

Second hand-fynden från igår ser ut såhär:



Tre större och 13 pyttesmå knappar i pärlemo och så 12 knappar i glas. Den stora ljusa pärlemoknappen (som är till hälften dold...) är jag helt förälskad i, det ska bli spännande att se var den hamnar! Gav inte ens 15 kr för dem, helt klart överkomligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken fin basker. Ljuvlig färg och verkar vara percis lagom i storlek.

Det är så kul att köpa knappar! Och så tar de ju ingen plats, nästan :-) Man kan ha hur många som helst.

Mia stickar sa...

koftan blir jag helt betagen av sååå fin! Och baskern sen ja vad ska man säga? Jättefin!

Kaffemoster sa...

Tjusigt!! Är det en mönsterrapport i vidd, liksom du menar? (Jag har inte tittat på mönstret..) för jag har så litet huvud, så jag kanske skulle sticka enligt original ifall jag gav mig på det. För den där tyckte jag var snygg.