2009-01-21

Piffiga pulsvärmare

Dessa vackra pulsvärmare fick jag i Gott Nytt Stickårs-present av goda vännen Karin:



Mönstret lär komma ifrån boken Sticka accessoarer av Nina Sagulin. Garnet är detsamma som min Dropssjal som jag ofta använder. Man måste ju matcha! Nu måste jag bara skaffa några långärmade tröjor också så att pulsvärmarna kan sticka fram lite läckert ur tröjärmen. Med korta eller 3/4-långa ärmar (som jag jämt har) känner jag mig lite för utstyrd med pulsvärmare tror jag.

Såhär blev "hemlisen" jag stickat på, alltså Karins Gott Nytt Stickårs-present:



Tanken var att vi skulle slippa stressa med ytterligare ett projekt som skulle vara färdigt till julafton. Att båda stickade pulsvärmare var faktiskt en ren slump.

Jag hoppas att du blev lika nöjd som jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har mina på mig nu och jag älskar dem! De blir perfekta inför min resa till Umeå nästa vecka! Och resten av vintern också!