2009-02-25

Äntligen!

Nu är svarta tröjan klar! Enormt skönt! Jag tror att den här tröjan kommer att bli använd ofta och mycket, för skön är den sannerligen! Och den blir garanterat att bli betydligt snyggare efter blockning. Eller ja, förmodligen blir det en tvätt i maskin och i bästa fall uppnålning på skumgummihagen, men det kommer nog ändå att snygga till den en del.



Jag är kanske inte den snyggaste bland modeller, men eftersom tröjan är gjord till mig själv så blir det som det blir (dock är det inte jag som har tagit bilden och då blir ju kvaliteten därefter... ;) ).



Nu får det dröja innan jag stickar med svart garn igen, för nu vill jag ha färg! Och färg stickar jag också med. Dels är det ju gula vantar med flätor till Helmer, och nu blir det också marssockarna Nutkin i turkos Qualitas. Gillar mönstret skarpt såhär långt, även om bilden blev mer än lovligt suddig...:



Nä, nu måste jag sticka!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tröjan sitter ju jättebra på dig! Snyggt med svart!

Men jag gillar färgen på marssockorna oxå! Vårfärg!
Heja våren! :)

Knyppeltanten sa...

Du har en utmaning att hämta

Kaffemoster sa...

Aha... tröjan är KLAR, du har skrivit kvar... :D, så jag blev lite förvirrad när jag bara läste inledningen först.

Snygg blev den ialla fall!

Kaffemoster sa...

Jodå, bild finns på ravelry på hur den blev. Jag är väldigt mycket sämre på att blogga än att uppdatera på ravelry vad jag håller på med.

Anonym sa...

Tröjan blev verkligen snygg, och så bra den sitter!

Och sockorna, wow!
Nu blev jag sockstickarsugen ju.