2009-02-11

Dagens skörd

Jakgarn, merinogarn och en angorett, det vill säga ull och angoragarn. Så småningom ska det förvandlas till en likadan tröja som Ilsefins fantastiska Jaktröja, någon form av kofta av merinon och en sjal av angoretten. Alltsammans är köpt hos Lienes design. Ska jag anmärka på något så är det att jag egentligen hade förväntat mig att få en klarröd härva angorett, och inte en närmast mörkcerise som den här. Men till priset 39 kr så tänker då inte jag klaga och färgen är hur som helst jättefin.



Jag har också blivit klar med makens andra vante, inte en minut för tidigt måste jag säga. Nu får han sannerligen vara rädd om dem, för det lär dröja innan jag går med på att göra något så tråkigt igen. Förhoppningsvis kommer bilder på dem under morgondagen... Det borde hinnas med trots att vi har ett tvåårigt födelsedagsbarn i huset i morgon!

Inga kommentarer: