2009-02-27

Semlor

Idag bjuder jag på semlor istället för stickningar. Jag hoppas inte att ni är alltför trötta på bakverken vid det här laget. Jag bakade bullar och gjorde mandelmassa i tisdags, men eftersom det blev så mycket kvar så fick det ju lov att bli en omgång till. Förfärligt trist att fika på fredagseftermiddagen. Eller inte för mums vad goda de blev!


'

I bakgrunden "råkar" en pågående kofta i Silke-Tweed ligga. Började med den igår och har redan kommit hyfsat långt på bakstycket (mycket tack vare den spännande ljudboken jag lyssnar på och dagens tågresa). Förhoppningen/planen är att den ska vara klar 2 april då jag ska presentera mitt examensarbete för uppdragsgivaren. Koftan alltså, inte boken.

Men nu måste jag hänga tvätt och sedan ska jag äntligen sätta mig och fortsätta sticka/lyssna! Och så finns det en semla kvar...

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Vad är det för bok du lyssnar på?