2009-02-03

Ny kostym åt gamlingen

Idag har jag än så länge inte stickat en enda maska. Hu. Det måste vara därför som jag har så in i norden ont i ryggen. Eller också är det för att jag inte fick det där jobbet. Nu har spänningarna släppt liksom.

Den här dagen har jag istället ägnat åt att knåpa ihop en ny klädsel till en gammal sulky. Maken och hans bröder åkte i den som små på -70-80-talen och den går riktigt fint ännu. Det enda som behövde fixas var det gamla tyget som suttit där sedan urminnes tider, som inte heller var original och som inte åldrats med behag precis. Det kom till nytta i alla fall som mall, även om jag hoppade över volangen som var piffig i överkant.

Helmer blev nöjd med resultatet:



Tyget köpte jag till halva reapriset på Åhléns. Det är en riktigt kraftig bomullsväv. 50 kr för en total-vagn-makeover - helt okej tycker jag.

Nu måste jag dock parkera mig framför teven och sticka klart februarisocka två. Fort måste det gå så att jag kan visa resultat, för snart kan det här ju knappt kallas stickblogg när det bara är sydda prylar som exponeras... Hej hopp!

Inga kommentarer: