2009-02-06

Suck

Äntligen var första ärmen till den svarta raglantröjan klar. Satte genast på den på rundstickan där fram- och bakstyckesdelen redan satt. Men vad trögt det gick? Så upptäckte jag att jag stickat hela ärmen på sticka nr 3, medan själva tröjan var på sticka nr 3,5 (som ärmen också skulle vara - egentligen...). Så nu är det bara att repa upp ärmen, ända ner till resåren. Annars räcker inte garnet till och jag skulle i vilket fall som helst reta ihjäl mig på att det var fel.

Suck.

Tillägg: Först nu såg jag att jag lyckats publicera det här inlägget på Vintage-KAL-sidan. Pinsamt. Får nog vara lite mera uppmärksam på vad jag håller på med framöver.

Sedan sist har jag visst råkat beställa en hel massa garn också. Hoppsan.

1 kommentar:

Janette Millbom sa...

hoppsan :-) lite mer garn? det låter ju...härligt :-)