2009-07-05

Färdig kofta och pärlstickning

Regnbågskoftan är klar sedan flera dagar tillbaka. Eller rättare sagt nästan klar, för idag har jag bestämt mig för att riva upp och sticka om halskanten som blev alltför vid. Det är snabbt gjort men ack så tråkigt, därför måste det göras innan dagen är slut annars blir det väl aldrig av. Såhär ser den ut i alla fall:




Det var svårt att få övergången mellan framkant och ränder riktigt snygg, men jag antar att det blir bättre med en massa övning precis som allt annat. Den får duga i alla fall, kanske petar jag till den lite sedan. Fast förmodligen inte... Gillar den gör jag trots allt, färgerna gör mig alldeles lycklig!

Något som också gör mig lycklig för tillfället är min Aeolian. Jag har i princip aldrig stickat med pärlor förut och det är så roligt! Tid tar det ju förstås, men det blir ju så fint... Som sagt har jag ju en del annat att sticka/göra, men just nu går jag bara på lusten. Snart börjar jag med Annas axelvärmare också, i Kid-Silk och Teetee Elegant. Titta bara! Mmmm...

7 kommentarer:

Mia stickar sa...

Regnbågskoftan har alldeles underbara färger, det har du så rät i! Sen schalen där nere ser bara ut att bli otroligt vacker med de små pårlorna!

MADE BY K sa...

Koftan blev supersnygg!! Jag skulle vilja prova att göra sjalen..men jag tror den är lite för svår för mig, man ska nog börja med nåt enklare om man aldrig har gjort nån:)

Garntrollet sa...

Jättefin kofta. Menar du att du ska riva upp hela!?

Och din Aeolian ser också ut att bli toppfin. Härliga sommarprojekt i underbara färger.

Efwa - Medea sa...

Jag tänkte också sticka en sjal med pärlor men mina pärlor hade för litet hål för virknålen så jag har trätt upp alla (nåja nästan alla) men fy vad jobbigt det blir när de ska dras över garnet hela tiden. Jag stickar inte Aeolian utan Entomology. Måste kolla runt på nätet lite för att se hur man egentligen gör när man stickar med pärlor.
/Efwa - Medea

Sommarfröken sa...

Men du! Vilken härlig kofta! Precis en sån som en färgälskande Sommarfröken gillar!
Ha en fortsatt trevlig sommar!/Sommarfröken

Maria sa...

Åhhh! Vilken underbar aeolian!! Nu vill ju jag också testa!! Toppensnygg!
Lycka till med din axelvärmare! Min har använts flitigt, trots värmebölja. :) Den är perfekt till axellösa sommarklänningar.

Karin sa...

Jag önskar mig sjalen i julklapp :-)