2010-02-10

Lugn morgon och retrokofta



Ibland är det underbart att bara få sitta för sig själv en hel förmiddag. Sticka, dricka te och fundera över livets (o)väsentligheter och kika ut på snön som faller fast vi inte behöver mer av den.

Bakstycket på Urbanite blev klar och nu kan jag verkligen se ljuset i tunneln! Den kanske till och med kommer att bli klar innan vintern är slut som jag lovade. Jubel och fröjd.


Något annat som också blivit (nästan) klart om än inte i tid. Den var tänkt som en julklapp... Däremot tycker jag att den blev väldigt söt! Och jag är mäkta stolt över hur pass bra jag lyckades med flerfärgsstickningen!



En till ska det bli fast i minsta storleken, men den här gången tänker jag inte sticka runt utan faktiskt följa mönstret. Blir nog inga problem nu när jag kan sticka baklänges (tack för det SYTYCK!). Frågan är vilken färg det ska bli. Brun med vita hjärtan kanske?

Tack för snälla kommentarer om gröna Damson! Och visst, en Swallowtail blir nästa sjal!

4 kommentarer:

Blenda sa...

Vilken söt kofta!

fale artut sa...

Så mycket fint Du har gjort! Babykoftan har jag stickat i grönt och vitt. Din röda, den är jättesöt!

Sunna sa...

Åh vad duktig du är

Anonym sa...

Du har fått en award... =)