2010-02-11

En award - till MIG!

Jag har fått en award från PullanPallenpös! Väldigt roligt! Jag tackar och bockar, glad och stolt!



Det som ska göras när man får en award är:

* Kopiera awarden från min blogg
* Länka personen du fått den av
* Berätta sju intressanta saker om dig själv
* Välja sju bloggar du vill ge den till
* Länka till dem
* Lämna en kommentar i deras blogg att du gett dem en award

Sju intressanta saker om mig. Kära nån. Att komma på sju saker om mig ska väl gå bra, men jag vågar absolut inte lova att det är överdrivet intressant.

1. Jag ser inte på tv. Mina kvällar tillbringas huvudsakligen framför datorn och gärna med stickningen i knät.

2. Jag ser väldigt mycket fram emot att bli tvåbarnsmamma, vilket jag blir i juni. Då ska jag äntligen få bära bebis i sjal igen! (Blivande storebroren fyller förresten tre imorgon fredag. Vart tar tiden vägen?)

3. Jag stickar inte bara utan syr gärna också. Gärna waldorfdockor, olika typer av bärsjalar och kläder. Fast stickningen stjäl det mesta av min kreativa tid.

4. Varje gång jag går till frisören får jag frågan om jag verkligen är naturligt blond. Ja, det är jag. Jag har inte färgat eller blekt håret sedan... andra året på gymnasiet. Åtta år sedan alltså.

5. Jag "kan" inte sitta ordentligt, utan drar alltid upp det ena benet under mig. Inte bra för fogarna kan jag meddela.

6. Jag är född i Göteborg, men flyttade till Gullspång som åttaåring. Sedan bodde jag drygt ett år i Mariestad under gymnasietiden innan jag begav mig till Eskilstuna där jag hittade kärleken. Och här blir jag väl kvar kan jag tro...

7. Min snälla pappa har köpt tre angoragetter och två finullslamm för att hålla mig med ull. Och samtidigt som jag längar efter att få börja så har jag allra mest ångest över hur jag ska hinna ta hand om den.


Det var det! Jag tänker (liksom många andra) vara lite fräck och inte skicka vidare den här awarden till någon särskild blogg, utan den som känner sig manad är varmt välkommen att ta emot den! Det finns ju så många fina kreativa bloggar där ute i sajberspejs!

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Det finns alltså fler som inte kan sitta på en stol utan att dra upp det ena benet under sig!