2009-04-25

Klart och inte

Nu är min Garter Yoke Cardigan klar! Dessutom tror jag att jag gillar den! Dess enda minus just nu är att den stinker, av Grumme fintvättmedel. (Hu vilket förskräckligt tvättmedel, det har enormt stark parfymdoft även vid superlåg dosering.)




Garnet är Kampes 3-trådiga ullgarn. Lite stickigt för all del, men det är ju heller ingen tröja som jag kommer att använda utan något under. T-shirt funkar i alla fall utmärkt! Otroligt mysigt garn att sticka med. Stickorna som vanligt Symphonie Wood, nr 4,5 i detta fall. Inga klagomål där och inte heller på det oerhört trevliga mönstret. (Finns på Ravelry.

Snart är även aprilsockorna klara.


Jag har kommit längre än på den här bilden, även hälen är klar på den andra strumpan och resterande kommer nog att bli klar inom kort.

Det visar sig hur mycket jag kommer att orka sticka den närmaste tiden. Jag har det ganska jobbigt just nu. Men jag ska inte hålla på och tjata om det här...

Nej, nu ska jag tänka på något annat. Se på Antikrundan kanske? Och definitivt sticka under tiden.

4 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Koftan blev jättefin!

Dödergök sa...

Vilken fin kofta! Jättefin passform och tjusig grön färg.

Linda sa...

Koftan blev jättefin!!!

Jobbigt när livet ställer till det för en, hoppas att det löser sig på bästa sätt.

Kram Linda

Maria sa...

Vilken fin kofta du har gjort!