2009-04-19

Hemma igen

Fast vi har haft himla mysiga dagar hos mina föräldrar så är det väldigt skönt att vara hemma igen. Som det ska vara.

Jag har ju redan skvallrat om att jag har färgat garn för första gången, så nu måste jag ju visa bildbevis! Här i vått skick:



Och i torkat skick:


Färgerna stämmer inte helt med verkligheten utan sanningen ligger nog någonstans mitt emellan. Nöjd är jag i varje fall! Jag tog helt enkelt hälften grönt och hälften blått (äggfärger) - det kan ju bara inte bli fel! Frågan är bara om jag verkligen ska göra något av den eller om jag ska låta det att bara vara gosobjekt och någon form av inspiration?

Eftersom jag nu ändå var hemma i Västergötland vore det ju närmast brottsligt att inte besöka Kampes... En (inte så liten) påse fick följa med hem.



Det röda ska bli en February Lady Sweater och det andra är entrådigt till sjalar och sockgarn i en härlig hög.

Ja, stickat har jag förstås också gjort. En aprilsocka är klar och Garter Yoken börjar närma sig sitt slut. Knappt 1,5 ärm kvar och så välja knappar... Oj oj.

Och så slutligen, så har jag fått en spinnrock i examenspresent! Mer om den en annan dag. Förmodligen imorgon...

Inga kommentarer: