2009-05-23

Till en liten systerdotter

Idag blev den äntligen klar! Kan för mitt liv inte förstå hur något så litet kan ta så lång tid...





Garnet är Hjertegarns Blend Bamboo, och det är alldeles, alldeles underbart mjukt. Stickor: Symphonie Wood nr 2,5 (förstås). Nu är det bara att hålla tummarna för att lilltjejen inte har hunnit växa ur den!

Jag tror (hoppas) att inspirationen har kommit tillbaka nu efter vad jag har fått gå igenom den senaste tiden... Började på ett nytt projekt idag på stickcafét, nämligen en ny kofta i Silke-Tweed. Den här gången i vitt och så tänkte jag byta ut mönstret upptill mot ett bladmönster från Sticka Mera. Hoppas att den blir klar lika fort som den förra, för den vill jag hinna använda i sommar!

3 kommentarer:

SF sa...

Åh vad fin! Jag har precis påbörjat en liknande till min dotter fast hon är lite större, fyller 8 till hösten och jag gör den på stickor 4 istället. kul att hitta till din blogg! här fanns mycket fint att kika på.

Mia stickar sa...

Jättesöt! Var kommer mönstret ifrån?

Janette Millbom sa...

Så sommarfin hon kommer bli i den! Jättesöt!