2009-02-01

Vantar, kaniner och hjärtan

Eftersom jag hittills lyckats hutlöst dåligt med Helmers vantar (alla felkonstruerade på ett eller annat sätt) tvingade samvetet mig att kvickt (när det nu väl blev av) sticka honom ett par nya. Egentligen var garnet tänkt att bli strumpor åt densamme skrutt, men eftersom han aldrig använder sockor i kängorna så fick det bli vantar. För vantar används JÄMT. Som synes på ena bilden nedan.



Gröna fingrar har han förstås under vantarna.



Efter att jag äntligen blivit klar med vantarna så formligen kastade jag mig över februarisockorna. Ja, det var inte det att det var något direkt fel på vantarna. Förutom att jag inte alls gillar färgen. Garnet var Hjertegarns Sock 4 och stickorna gamla hederliga 2,5 strumpstickor av metall och blandad härkomst. Jag måste helt klart önska mig Symphonie Woods strumsticksset i födelsedagspresent. Måste.

Metallstickorna fick hänga med även på Hearts For You, av den enda anledningen att jag glömde att ta med mig något annat till stickcaféet på Nystvindan igår. Sedan var jag för lat för att orka byta... Så här långt hann jag (nästan) till Edward Scissorhands under lördagskvällen:



Kaninpåsen är nysydd och ska få förvara mina pågående stickningar. Tycker jämt att det saknas påsar och så blev jag så inspirerad av Claras fina påsar, även om hennes blev mycket vackrare än mina.

Hepp, nu måste jag återgå till alla mina hjärtan!

Inga kommentarer: