2009-01-06

På stickorna

Ja det är som sagt inte de mina enda projekt, men helt klart de som ligger högst på listan för tillfället. Först ut är en liten väst till Helmer. Garnet är heelt underbart. Så mjukt, gosigt och med fin glans och fluff. Vill helt klart sticka något till mig själv av garnet framöver. Började med bakstycket så att jag har det roliga att se fram emot sedan. Inte har jag mycket att visa upp, men med tanke på att det strax ska maskas av för armhål så... ja, inte ska den bli stor.



Andra projektet är ytterligare ett par sockor med falska flätor. Har velat sticka ett par vita sedan jag började med mammas. 100% nöjd är jag väl inte med min insats, men det betyder ju bara att jag måste ge mig på dem igen någon gång...



Har också kommit till slutsatsen att det inte blir några sockklubbsjanuarisockor för min del. Framför allt hinner jag inte, men jag är inte helt odelat förtjust i modellen heller. I februari däremot tolereras inga ursäkter!

Har skaffat mig en egen personlig langare också av Kampes garner, så det kommer nog att bli en del sockgarn därifrån under året. Såg när vi var där att de hade en hel del av Hjertegarns sortiment till trevligt pris, så jag är inte lite sugen på lite Alpaca-silke eller Merino-silke... till kanske en kofta eller så?

Ja drömma går ju!

3 kommentarer:

Agneta sa...

tur att det är garn som ska langas;-)
Den västen är jättefin. Har tittat på den förut.

Anonym sa...

Jag stickar också den västen just nu.Så mjukt och underbart garn, passar verkligen till en baby.

Anonym sa...

jag stickar ett par likadana sockor, men blå. Har fått beställning på vita! Som tur är till nästa jul!!! De blir verkligen snygga!