2009-01-21

Julgardinsväska

Igår kom jag återigen på mig själv med att tänka att jag borde sy mig en påse/väska. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt så de senaste månaderna, men det hade inte resulterat i en enda liten fnuttig väska. Det var alltså nu eller aldrig.

På dyrbar egentid (läs sticktid) knåpade jag således ihop denna:



Materialet bestod av ena cafégardinen till en julgardin jag har köpt på Myrorna (Själva kappan tänker jag aldrig röra, eftersom jag är fasligt förtjust i den här gardinen.). Cafégardinen räckte precis lagom och än så länge är jag barnsligt nöjd och stolt över min nya väska. Och det bästa är att jag har en likadan gardin till som räcker till ännu en väska!

Och ikväll är det stickcafé på Nystvindan! Jämna veckors höjdpunkt! Efteråt får jag äntligen visa min lilla hemlis, för då har goda vännen Karin äntligen fått sin "gott nytt stickår-present".

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Den blev läcker!