2009-09-07

WIP...

Vintagehjärtekoftan växer. Och det är så KUL! Flerfärgsstickning kan man nog bli beroende av. Särskilt när det är såhär små tacksamma projekt, kan jag tänka. Planerar redan nästa kofta efter samma mönster, fast vi kanske ska se hur detta slutar först...



Polly Jean, sockklubbens julimönster, är äntligen påbörjat och det är dags att börja med hälen på första sockan nu. Väldigt trevligt mönster, men nästa gång får det bli lite kraftigare sockgarn så att det inte lyser igenom lika mycket. Men jag blir riktigt glad av färgen i alla fall!



Här har jag ett kommande projekt. Fyra härliga nystan Marks & Kattens Eco Babyull Color. Kan månne någon gissa vad det ska bli? Jag kan knappt bärga mig att få sätta igång med det!



Slutligen, så är det en del på gång här som inte kommer att visas i bloggen på ett tag. Mycket hemligheter här... och mer lär det bli! Planerar att vara ute i god tid med julklapparna i år. Det verkar nämligen vara senaste trenden i stickvärlden, och man vill ju hänga med!

2 kommentarer:

MADE BY K sa...

Vilken fin hjärtekofta! Blir det vantar och mössa också? Visst är babyullen härlig...

Sunna sa...

Önskar jag kunde sticka med flera färger men det går inte, din kofta är så bedårande söt