2009-11-28

En lång månad...

...har gått sedan jag sist skrev ett inlägg i den här bloggen. Kanske har jag blivit bortglömd på den tiden, eller kanske blir någon glad åt att jag är tillbaka. Det återstår att se!

Hur konstigt det än låter så har jag ingenting att visa upp efter all denna tid. Jag har helt enkelt inte stickat, eller åtminstone bara undantagsvis. Istället har jag ägnat mig åt att ligga i sängen, plöja deckare, pusta och flämta och må konstant illa. Jodå, sonen ska få sig ett litet syskon.

Men nu så, nu börjar jag känna livsandarna återvända så smått. Sticklusten börjar kanske återvända snart till och med? Att jag hittat hit igen borde ju ses som ett gott tecken. Nu ska jag smida lömska planer om att åter ge mig in i och vinna hela SYTYCK på slutspurten! Eller åtminstone försöka hinna klart med alla julklappar innan året är slut...

Kram på er! Jag har saknat er!

15 kommentarer:

Sunna sa...

Grattis grattis och klart vi är många som saknat dig. Min FLs är strax klar, tack vare din översättning. Hoppas du får ordning på illamåendet Kram

Cecilia sa...

Grattis!
Hoppas du ska må bättre nu, ta hand om dig själv!

Mia stickar sa...

Visst har jag saknat dig, glömd är du inte! Låter inge kul att måsta må så illa, hoppas det är över nu och Grattis till den lilla i magen!

annas alster sa...

Vad skönt att höra att du lever. Och vilken härlig anledning till att du varit borta! Grattis!

Sofia sa...

Grattis till lillknyttet! Och jo, jag har iaf saknat dig! Men kommer träget åter och kollar till dig (bloggen).
Stickning är nåt som jag tror vi kommer att bära med oss hela livet, så känns ingen stress över utebliven sticklust just nu. Att vara (ny)gravid och ha läslust är ju toppenersättningar just nu lixom.. :)
Adventskram!

Linda sa...

Grattis! Vad roligt att ni också ska få ett tillskott till familjen, när är det beräknad leverans? Jag är i allafall glad att du är tillbaka.

BiZen sa...

GRATTIS va kul med en baby!
Ta det lugnt och njut av tillvaron, vi finns kvar här och läser din blogg när du hinner skriva. Ha en fin och trevlig första advent! //BiZen

Ullfull sa...

Kul att Du är tillbaka! O lycka till med allt!!

Pelin sa...

Välkommen tillbaka och stort grattis:D

Blenda sa...

Klart du varit saknad, och grattis till graviditeten! :-)
/Blenda

Ewa sa...

Åh, så kul! Grattis!!! Hoppas allt är bra med dig och att du inte mår illa allt för länge! :)

Mia sa...

Jo, nog är vi många som saknat dej allt!
Så underbart härligt med ett litet syskon. Grattis! Kram!

Helena sa...

Kul att läsa att du är på g igen! Har ju vetat ett tag varför, men som sagt kul att kunna läsa din blogg! Jag in stämmer i alla lyckönskningar det vet du! Kram till hela familjen!

Anonym sa...

Grattis !
Lyckönskningar till dig !
Kram/ Maria från nystvindans onsdagscafe ;)

Eva S sa...

Grattis och Lycka till! Hoppas att det värsta är över nu....
Eva i Lund